روش فرمولی تولید فوم EVA چیست ؟

روش فرمولی تولید فوم eva

فرآیند تفصیلی EVA فوم تشکیل شده است

1. در چهار فرآیند فوم اکستروژن، ابتدا EVA برای اطمینان از پلیمر و تشکیل عامل فوم ساز محلول همگن و ایجاد یک فشار بالا کمان اکسترودر برای جلوگیری از فومینگ در نزدیکی اکستروژن قالب قالب فوم جلوتر از زمان.

2. در مرحله جامد شدن، یک میزان خنک کننده مناسب، تأثیر مهمی در تراکم و عملکرد محصول نهایی دارد. بنابراین، تجهیزات پردازش در صورت استفاده از عامل فوم فیزیکی، تزریق و اندازه گیری آن و پارامترهای فرآیند بر روی مواد فوم نهایی حباب ساختار، تراکم، خواص مکانیکی و خواص حرارتی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

3. سیستم فوم از طریق قالب گیری بینی برای رشد سریع و رشد، فرایند برای اطمینان از اینکه فشار سریع و فشار بالا از فشار بیش از حد اشباع بیش از حد، به هسته برای ایجاد حباب در همان زمان، تا آنجا که ممکن است در روند رشد، درجه حرارت راست به منظور افزایش ثبات حباب و محصولات نهایی کنترل نسبت کفپوش کلیدی است.

4. فرایند فوم EVA فوم به طور کلی می توان به دو مرحله تقسیم شده است: اولین در قالب ذوب پلاستیک و یا مایع در هسته ای بزرگ، یکنواخت، حباب خوب ادامه می دهد به عنوان مورد نیاز توسط ساختار دوم حباب پلاستیکی مورد نیاز، درمان نهایی طراحی نهایی اشکال ساختار حباب ثابت، فوم را بدست می آورند. روش های ریخته گری عمومی از پلاستیک های EVA فوم عبارتند از اکستروژن، قالب گیری تزریقی و قالب سازی. از جمله آنها قالب سازی اکستروژن یکی از روش های اصلی پردازش پلاستیک های فوم EVA و محصولات فوم مانند مواد شکل کلی است ، صفحات، لوله ها، دیافراگم ها و لایه های عایق کابل توسط این روش ساخته شده است. روش های فیزیکی شیمیایی یا شیمیایی می تواند اتخاذ شود، که در آن فوم فیزیکی عمدتا از برخی ترکیبات فلوروکربن و مخلوط آنها و همچنین مایع کم جوش خود استفاده می کنند.

5. با توجه به منبع قدرت فوم در فرآیند فوم پلاستیک پلی پروپیلن فوم، می توان آن را به طور کلی به سه نوع تقسیم کرد: فوم مکانیکی، فوم فیزیکی و فوم شیمیایی. فوم مكانیك، تشدید مکانیكی قوی است، به طوری كه گاز به طور مساوی فوم فیزیکی به وسیله تغییر حالت فیزیکی عامل فوم در رزین، تشکیل یک تعداد زیادی از حباب ها؛ فوم شیمیایی به فوم رزین با استفاده از تولید گاز اشاره می کند از طریق تغییر شیمیایی عامل فوم. بیشترین فوم EVA فواید شیمیایی USES و عوامل استفاده کننده از آن عبارتند از آسودیکربنامید، دییزوپروپیل azodicarboxylic اسید، و غیره، البته، نیتروژن نیز می تواند به عنوان عامل فوم فوم برای فوم فیزیکی استفاده می شود.

6. علاوه بر این، روش فوم فیزیکی مستقیم تزریق گاز نیز در فرآیند اکستروژن و قالب سازی پلاستیک EVA مورد استفاده قرار می گیرد. پارامترهای فرایند اصلی تحت تاثیر فوم اکستروژن عبارتند از: فشار اکستروژن، دمای اکستروژن، زمان نگهداری مواد در اکسترودر، فشار محوری، و غیره. به طور کلی، فشار اکستروژن بالاتر، اندازه کوچکتر از سوراخ حباب و حباب های بیشتر آن، بالاتر از کیفیت بدن فوم است تنها در یک محدوده دما باریک امکان پذیر است دمای بالاتر ذوب شده و مقاومت ذوب پلیمر پایین تر است، بیشتر احتمال دارد فشار حباب در حباب از تنش سطحی فوم عبور کرده و موجب انفجار حباب شود. بنابراین پلیمر خاص باید بهینه سازی شود سیستم در تولید برای تعیین درجه حرارت مناسب فوم، به طوری که طول مدت زمان نگهداری مواد در اکسترودر طولانی تر و افزایش تعداد حباب.

7. در فوم اکستروژن EVA، ساختار فوم تحت تاثیر کریستالیزاسیون ذوب قرار می گیرد و جامد و نهایی شدن در سر اکسترودر می شود. بنابراین اکستروژن دمای کریستالسیون EVA بسیار مهم است، اگر کریستال شدن در روزهای اولیه فوم رخ داده باشد، بنابراین در اوایل پالایش گاز به اندازه کافی برای رشد حباب ها ایجاد می کند، منجر به رشد حباب کافی نمی شود، این امر نسبت فوم و تراکم محصولات نهایی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگر سرعت بلورینگی خیلی سریع باشد، این وضعیت را نیز بالا می برد. و اگر آنها دمای بالای سر باقی بمانند، زمان کریستالیزاسیون طولانی تر است، انتشار بیرونی گاز احتمال فرار را افزایش می دهد، در نتیجه دمای کریستالیزاسیون مناسب و نرخ بلورینگی تأثیر مهمی در فوم اکستروژن EVA دارند.

مشاهده انواع محصولات از فوم EVA

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.