تفاوت چمن طبیعی با چمن مصنوعی

تفاوت چمن طبیعی با چمن مصنوعی

 

هنگامی که ما حیاطمان را تزیین یا بازسازی می کنیم ، مسئله رایج این است که از چمن طبیعی استفاده کنیم یا از چمن مصنوعی ؟

در حقیقت ، هر دوی آنها نکات مثبت و منفی خود را دارند که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

اینکه آیا چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی است یا نه بسیار بحث برانگیز است زیرا آنها ویژگی خاص خود را دارند. بسته به کاربردهای شما ، هر دو چمن مصنوعی و طبیعی مزایا و اشکالات خاص خود را دارند.

 

  • صرفه جویی در وقت و هزینه چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی است

یکی از مهمترین دلایل انتخاب چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی ، مسئله نگهداری است. می توان تصور کرد که هنگام کاشت آن باید چه کارهایی انجام دهیم.

( آبیاری ، کود دادن ، پیرایش و تابش آفتاب). با این حال ، وقتی نوبت به چمن زنی  می رسد ، شما نیز نیاز به کشتن حشرات و زدن علف های هرز و همچنین نصب زهکشی برای از بین بردن آب راکد دارید. اگر مشغله کاری بسیار دارید ، می توانیم چمن مصنوعی را برای حذف این مراحل خسته کننده انتخاب کنیم. ما با استفاده از این روش می توانیم در خرید کود ، ماشین چمن زنی و سایر تجهیزات باغبانی پول زیادی را پس انداز کنیم.

چمن مصنوعی در واقع از پلاستیک ، لاتکس و سایر مواد مصنوعی ساخته شده است. فقط می توانید آنها را روی کف بتونی یا کفپوش بگذارید. سپس ،  به سرعت یک زمین سرسبز و خاکی در حیاط خانه خود دارید. همچنین باعث صرفه جویی در وقت شما نیز می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی صندلی خود بشینید و از حیاط سبز خود لذت ببرید.

 

  • چمن طبیعی هوا را تصفیه می کند ولی چمن مصنوعی کمکی نمی کند

مهمترین تفاوت بین چمن طبیعی و مصنوعی این است که می توانیم بوی گیاهان تازه را استشمام کنیم. چمن طبیعی می تواند عمل فتوسنتز را انجام دهد. برگ ها از دی اکسید کربن نفس می کشند و سپس در طول روز اکسیژن تازه را بیرون میدهند. مانند دستگاه تصفیه هوای طبیعی، در فضای باز است. قطعاً چمن مصنوعی نمی تواند این عملکرد را انجام دهد.اگر پاسیون یا بالکن شما از نور آفتاب کافی برخوردار نیست ، توصیه می شود از چمن مصنوعی استفاده کنید زیرا ارزان تر و راحت تر است.

 

  • استفاده از مواد شیمیایی برای دفع سموم در چمن طبیعی ولی چمن مصنوعی به اینکار نیازی ندارد.

اگر می خواهید چمن های طبیعی را تازه و سالم نگه دارید ، باید هر از گاهی به قارچ ها و علفهای هرز ، سم دفع آفات بپاشیم. مهار کننده ها ، آنزیم ها و مواد شیمیایی اسیدی برای سلامتی ما مضر هستند ، به خصوص برای بچه ها یا حیوانات خانگیمان. وقتی آنها روی چمن هایی پر از سم آفات راه میروند ، ممکن است مواد شیمیایی را استنشاق کنند. بنابراین ، چمن طبیعی برای کفپوش یا فضای بازی کودکان مناسب نیست.

در مقابل ، چمن مصنوعی نیازی به چنین مواد شیمیایی مضر یا سمی ندارد. بنابراین ، از چمن طبیعی ایمن تر است.

 

  • دمای سطح چمن مصنوعی داغ تر از چمن طبیعی است.

 

چمن مصنوعی این اشکال را دارد که در هوای آفتابی بسیار گرم می شود. از آنجایی که چمن مصنوعی از پلاستیک ساخته شده است ، آنها دائما گرما را از نور خورشید جذب می کنند. طبق تحقیقات انجام شده  دمای چمن مصنوعی در روز آفتابی می تواند تا 70 تا 48 درجه سانتی گراد افزایش یابد. اگر با پای برهنه بر روی چمن قدم بگذارید ، پای شما احساس داغی می کند.

در مقابل ، درون چمن طبیعی آب وجود دارد. از آنجا که آب از ظرفیت حرارتی بالاتری برخوردار است ، نسبت به تغییر دما واکنش کمتری نشان می دهد. بنابراین اگر چمن طبیعی را انتخاب کنید ، احساس خنکی بیشتری خواهید کرد.

این در واقع به جایی که شما زندگی می کنید بستگی دارد. اگر در جایی زندگی می کنید که آب و هوای گرمی دارد ممکن است چمن مصنوعی بهترین انتخاب شما نباشد. در عوض ، شما نیاز به در نظر گرفتن چمن طبیعی برای کاهش دما دارید. اگر در جایی زندگی می کنید و خانه شما تابش مستقیم خورشید ندارد ، بهتر است به دنبال چمن مصنوعی باشید.

 

چگونه بهترین چمن مصنوعی را انتخاب کنیم؟

 

مهم نیست که به دنبال چمن مصنوعی برای چه مکانی هستید ، با این حال می توانید به نکات زیر توجه کنید.

 

  • چمن مصنوعی با کیفیت بالا ، باید طبیعی باشد

 

دلیل اصلی ایجاد چمن مصنوعی در خانه ایجاد محیطی سرسبز ، بهاری و علفی است که به نظر طبیعی برسد. اگر چمن خیلی مصنوعی به نظر برسد ، مانند قرار دادن یک فرش سبز روی زمین است.

هنگام خرید چمن مصنوعی می توان رنگ و بافت نخ را مشاهده کرد. مرغوب ترین چمن مصنوعی باید دارای 4 رنگ باشند ، به این معنی که تغییر رنگ کمی در تیغه های برگ وجود داشته باشد. علاوه بر این ، برخی از محصولات حتی ریشه های زرد رنگ نیز دارند که حس چمن واقعی را القا می کنند.

علاوه بر این ، چمن باید به اندازه کافی متراکم باشد ، بنابراین پایه پلاستیکی قابل مشاهده نیست. هنگامی که ما به صورت آنلاین خرید می کنیم ، می توانیم عکس را بزرگنمایی کنیم ، تا چگالی و رنگ چمن را ببینیم.

 

 

  • ارتفاع شمع برای محافظت بهتر

ارتفاع شمع به عنوان طول چمن تعریف می شود. چمن مصنوعی بلند و کرکی به محافظت از کودکان یا حیوانات خانگی کمک می کند. وقتی بچه های شما روی چمن می دوند و یا می پرند ، احتمال اینکه سقوط کنند ، زیاد است. لایه چمن می تواند به عنوان بافر عمل کرده و ضربه را جذب کند ، که احتمال آسیب دیدگی را به حداقل برساند.

علاوه بر این ، چمن مصنوعی با ارتفاع بلندتر، طبیعی تر به نظر می رسد. اگر تیغه های برگ خیلی کوتاه باشد ، به جای چمن ، مانند فرش سبز به نظر می رسد.

 

  •  اندازه چمن

 

مزیت خرید چمن مصنوعی بزرگ این است که ما دیگر نیازی به اتصال خیلی زیاد بین قطعات چمن نداریم. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. با این حال

جایگزینی آنها بسیار دشوار خواهد بود زیرا ممکن است لازم باشد کل چمن را جدا کنید.

در مقابل ، قطعات کوچک چمن مصنوعی هنگام تعویض راحت تر هستند. ما می توانیم فقط قطعه خراب شده را بیرون بیاوریم و سپس قطعه جدید را روی آن جایگزین کنیم. انتقال و ذخیره قطعات کوچکتر راحت تر است.

 

 

نکات مثبت و منفی چمن مصنوعی و طبیعی

 

(چمن طبیعی)

 

نکات مثبت

  • برگها از طریق فتوسنتز در طول روز اکسیژن تازه تولید می کنند. آنها می توانند هوا را تصفیه کنند بنابراین سلامت جسمی و روحی ما را بهبود می بخشد.
  • چمن طبیعی برای کاهش دمای محیط در حیاط شما درطول تابستان بسیار مفید است.
  • ما می توانیم گل یا درخت را روی چمن طبیعی بکاریم. به عنوان مثال ، می توانیم بذر گل را در خاک قرار دهیم.
  • سوزاندن چمن طبیعی نسبت به چمن مصنوعی بعید است.

 

نکات منفی

 

  • کاشت چمن طبیعی نیاز به پیوند ، لقاح ، انحراف آب ، گندم زنی ، چمن زنی و غیره دارد و پرهزینه و زمان براست.
  • این چمن ممکن است باعث آلودگی آب شود. به این دلیل که چمن به کودهای مصنوعی حاوی نیتروژن ، پتاسیم و فسفر نیاز دارد و نشت مواد شیمیایی باعث آلودگی آب می شود.
  • استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات برای سلامتی انسان و سگ مضر است.

 

(چمن مصنوعی)

 

نکات مثبت

  • تقریباً تعمیر و نگهداری آن رایگان است.
  • ما مجبور نیستیم آنهارا آب دهیم یا بکاریم و بارور کنیم.
  • نصب و تعویض قطعات آسیب دیده چمن مصنوعی آسان است.
  • احتمال کمتر در جذب حشرات
  • چمن مصنوعی از بین نمی رود.
  • مناسب برای حیاط با متراژ بالا.

 

نکات منفی

 

  • اگر چمن مصنوعی مدت زمان طولانی در معرض نور مستقیم خورشید باشد ، دمای چمن مصنوعی بالا میرود. در حالت بدتر ، چمن پلاستیکی ذوب می شود.
  • ممکن است سگ ها یا حیوانات خانگی نخ پلاستیکی مصنوعی را بخورند ، که برای سلامتی آنها ضرر دارد.
  • چمن لاتکس ممکن است باعث آلرژی افراد یا حیوانات خانگی شود.
  • چمن مصنوعی نمی تواند عمل فتوسنتزی را که هوا را تصفیه می کند انجام دهد.

 

 

خرید چمن مصنوعی

 

خرید

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.